• اطلاعیه ها

    • نوید سهرابی

      عضویت رسمی [مهم]   ۱۶/۱۱/۲۸

      کاربران عزیز توجه نمایید: جهت دانلود فایل های رایگان شما باید حداقل 10 ارسال داشته و یا عضو رسمی سایت باشید. جهت عضویت رسمی در سایت ( رایگان ) کافی است فقط از طریق پشتیبانی درخواست خود را ارسال نمایید.

وبلاگ‌ها

نوشته‌های برگزیده

  • Elnaz

    چگونه در نت ورک مارکتینگ حرفه ای تر شویم؟

    توسط Elnaz

    نت‌ورک مارکتینگ فرآیندی است که هر چه در آن بهتر باشیم، آینده روشن‌تری در حرفه خود خواهیم داشت. در ادامه با زومیت همراه باشید.  نت‌ورک مارکتینگ درباره شناخت افراد، کمک به دیگران و یادگیری بیشتر و ساختن روابط واقعی و بلند‌مدت با کاربرانی است که وجود آن‌ها در موفقیت ما مؤثر است. بر اساس مطالعاتی که توسط مارک گرانوویتر، جامعه‌شناس و پروفسور دانشگاه استنفورد انجام شده، ۵۶ درصد از کسانی که مورد سؤال قرار گرفته‌اند، اعلام کرده‌اند شغلشان را به کمک روابط شخصی خود یافته‌اند. محققان دانشگاه MIT (مؤسسه فناوری ماساچوست)، به این نتیجه رسیده‌اند که هرچه کارمندان، ارتباطات اجتماعی بیشتری داشته باشند، عملکردی بهتری در کار خود خواهند داشت. در ادامه با ۱۰ نکته برای موفقیت در نت‌ورک مارکتینگ آشنا خواهیم شد. ۱- خشک و جدی بودن را تمام کنید بر اساس تحقیقات، مردم بر اساس دو فاکتور دیگران را ارزیابی می‌کنند. خونگرمی و تخصص فنی آن‌ها. نکته جالب اینکه برای مردم اهمیت خونگرمی از تخصص فنی بیشتر است! پس سعی کنید با دیگران بیشتر دوستانه رفتار کنید تا رسمی. آن‌ها را بیشتر بشناسید. آن‌ها انسان هستند. با مردم مانند یک شماره شناسایی یا یک خریدار بالقوه برخورد نکنید. با دیگران، محترمانه برخورد کنید و تلاش کنید با یک کنجکاوی منطقی بیشتر آن‌ها را بشناسید. اگر با برقراری رابطه‌ای خوب به مردم کمک کردید، به صورت معمول آن‌‌ها نیز در زمان لزوم به لطف شما پاسخ خواهند داد. ۲- شاید بعضی روابط در میان ارتباطات فعلی شما باشد ارتباط بیشتر با افرادی که در شبکه شما وجود داشته و پیشتر آن‌ها را می‌شناسید، بسیار کاربردی و فوق‌العاده است. برای مثال، دعوت شدن به یک رخداد توسط افرادی که قبلاً آن‌ها را می‌شناختید، به شما فرصت آشنایی با افراد جدیدی را می‌دهد که گاهی منجر به تغییری بزرگ در کار یا زندگی شما می‌شود. ۳- کارت ویزیت جدیدتان، اپلیکیشن لینکدین است در پروفایل لینکدین خود با افراد تازه ارتباط برقرار کنید. به همین سادگی شما با افراد جدیدی به صورت مجازی ارتباط – احتمالاً دائمی – خواهید داشت و نیازی به توضیحات اضافی به کمک کارت‌های ویزیت ندارید. هر چه لازم باشد، در پروفایل شما وجود دارد. علاوه بر این، نگران گم شدن کارت‌ها نیز نیستید. در کنار این‌ها در صورت تغییر شغل یا فعالیت بلافاصله شما مطلع خواهید شد. این‌ها تنها برخی از دلایل قدرتمند ارتباط‌های مجازی لینکدین محسوب می‌شوند. ۴- خجالتی نباشید به افراد غریبه سلام کرده و با آن‌ها صحبت کنید. گفتگوی ساده‌ای را با رفتاری صمیمی و دست دادن شروع کرده و پس از برقراری ارتباط چشمی مؤثر، خود را به صورت صمیمانه معرفی کنید. سخت نگیرید. ساده و بی آلایش باشید. لزومی ندارد شخصیت کاریزماتیکی داشته باشید. تنها درباره یک موضوع ساده گفتگو کنید. ۵- شراکت کنید وقتی با شخص دیگری همراه هستید، رسیدن به اهداف مشترک آسانتر است. ملحق شدن به گروه‌های جدید ترسناک نیست. اگر تنها هستید، افراد تنها را در گروه یافته و با آن‌ها صحبت کرده و یک گروه کوچک ایجاد کنید. ۶- دو سؤال مهم از خود بپرسید الف) چه چیزی شما را به این گروه کشانده است؟ در پاسخ به این سؤال، دلیل و انگیزه این کار را بیابید.
    ب) چگونه می‌توانم به دیگران کمک کنم؟ نشان دهید که قبل از هر چیز می‌خواهید مفید باشید. این ویژگی سنگ‌ بنای ارتباطات دائمی و سازنده است. ج) اگر موفق به کمک‌رسانی شوید، به صورت طبیعی دیگران به سمت شما آمده و متقابلاً به شما کمک می‌کنند. ۷- پیگیر و خوش‌قول باشید اگر برای کمک به دیگران اعلام آمادگی کردید، سر قول خود بمانید و حداکثر ظرف مدت ۲ روز به قول خود عمل کنید. ۸- از قانون یک دقیقه تبعیت کنید نیازی نیست قول انجام کارهای خیلی بزرگ را به دیگران بدهید. در ابتدا از قانون یک دقیقه استفاده کنید. یعنی انجام کارهایی را برعهده بگیرید که حداکثر یک دقیقه از وقت شما را به خود ا۹- دیگران ختصاص می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید کارهای خود را مدیریت کرده و به قول خود نیز عمل کنید. ۹- دیگران را با هم آشنا کنید اگر افرادی را می‌شناسید که می‌دانید می‌توانند به هم کمک کرده و مشکل یکدیگر را حل کنند، آن‌ها را با هم آشنا کنید. مردم معمولاً قدردان این کارها هستند. شاید با این آشنایی مشکلات بزرگی از دو طرف حل شود. تمام کاری که باید انجام دهید ارسال یک ایمیل در کمتر از یک دقیقه است. نتیجه کار از شما فردی دوست‌داشتنی می‌سازد. فردی که واقعا دوست دارد به دیگران کمک کند. ۱۰- میزبانی کنید میزبان یک ضیافت شام دوستانه یا یک پیک‌نیک آخر هفته باشید. دقایق شادی را برای مهمانان خود فراهم کنید. با توجه به محیط ساده، غیر رسمی و دوستانه این‌گونه جمع‌ها، مردم معمولاً بهتر با یکدیگر آشنا شده و به هم کمک می‌کنند. اگر از نظر مالی توانایی دارید حتماً این کار انجام دهید. امیدواریم این ۱۰ نکته برای شما مفید و کاربردی باشند. شما چه فکر می‌کنید؟ اگر نکات دیگر می‌شناسید آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.
    منبع QUORA
    • 0 نظر
    • 54 مشاهده

وبلاگ‌های سایت ما

  1. آيا به اين فكر كرده‌ايد هويت شما در اينترنت چگونه است؟ يا اين كه اطلاعات شخصي‌تان كه در سايت‌هاي مختلف ثبت شده دقيق بوده يا تنها اطلاعاتي درهم و بدون اساس است؟ اهميت اين سوال‌ها به اين دليل است كه اگر اطلاعات‌تان به صورت كامل در اختيار افراد سودجو قرار گيرد، ممكن است عواقب بسيار سختي برايتان به همراه داشته باشد. به همين دليل و به منظور جلوگيري از اين اتفاقات لازم است شما هويت حقيقي‌تان را در فضاي اينترنت پنهان كنيد.در همين خصوص در اينجا به روش‌هاي پنهان كردن اطلاعات دقيق‌تان مي‌پردازيم.

     

    1. پاك كردن اطلاعات شخصي در سايت‌ها: هيچ راهي براي پاك كردن اطلاعات عمومي موجود در اينترنت وجود ندارد. براي نمونه محتويات دفتر تلفن‌هاي عمومي كه شامل اطلاعات مربوط به كاربران است، همگي در اينترنت موجود است. بااين حال اگر از عضويت در سايت‌هايي چون facebook، Twitter، MySpace و Linkedln خسته شده‌ايد، مي‌توانيد با كمك Suicide Mashin Web2/0 وارد هر يك از اين سايت‌ها شده و تمام اطلاعات شخصي‌تان را به طور كامل پاك كنيد.

     

    2. بستن راه‌هاي رديابي اطلاعات: همه ما با قابليت‌هايي به نام بلاك كردن آشنا هستيم. كمپاني Abine داراي نرم‌افزاري است كه تمام افرادي را كه شما در اينترنت رديابي مي‌كنند، شناسايي كرده و هنگامي كه اين افراد مي‌خواهند اطلاعات موجود در رايانه‌تان را بدزدند، راه آنها را مسدود مي‌كند. البته اين راه حل نمي‌تواند براي اطلاعاتي كه در حال حاضر در فضاي اينترنت وجود دارد، امنيتي ايجاد كند، فقط جلوي انتشار بقيه اطلاعات خصوصي‌تان را مي‌گيرد.

     

    3. استفاده از سرويس پاكسازي اطلاعات: اگر هدف اصلي شما پاكسازي تمام اطلاعاتي است كه درباره شما بوده و در اينترنت قرار مي‌گيرد، كمپاني Abine داراي سرويس ديگري به نام  DeleteMe است. براي استفاده از اين سرويس ابتدا لازم است شما در اين سايت عضو شده تا كمپاني به طور خودكار تمام اطلاعات شخصي شما را كه سايت‌هاي جمع‌آوري اطلاعات از طريق اينترنت گردآوري كرده‌اند، پاك كند.

    البته توجه داشته باشيد كه اين سرويس توانايي پاكسازي اطلاعات شخصي شما را به طور كامل ندارد و تنها مي‌تواند سايت‌هايي را كه در فهرست مربوط به سايت‌هاي گردآورنده اطلاعات شخصي قرار دارند شناسايي كند. همين موضوع باعث مي‌شود شما با احتياط بيشتري در مواجهه با ديگر سايت‌ها عمل كنيد تا به هيچ عنوان اطلاعات‌تان در اختيار سايت‌هاي اينچنيني قرار نگيرد. براي اين كه اين سرويس بتواند به شما خدمات ارائه كند لازم است شما مشخص كنيد علاقه داريد كدام يك از آدرس‌هايتان پاك شود؛ چرا كه شما نمي‌توانيد تمام آدرس‌هاي مربوط به خودتان را به طور كامل پاك كنيد.

     

    4. پنهان كردن IP آدرس‌هايتان: در حقيقت برنامه‌هايي طراحي شده است كه مي‌تواند IP آدرس‌ها را به طور كامل تغيير دهد؛ به طور مثال برنامه‌اي چون  Virtual World Computing's Cocoon هويت حقيقي شما را استتار كرده و آدرس شما را به عنوان يك Cocoon نمايش مي‌دهد. Cocoon به شكل يك فيلترشكن هوشمند عمل مي‌كند، يعني اگر شما از طريق اين برنامه به اينترنت متصل شويد، تنها آدرس‌هايي كه Cocoon بخواهد نمايش داده مي‌شود و آدرس‌هاي حقيقي شما به طور كامل پوشانده خواهد شد.

    علاوه بر اينها نرم‌افزار فوق تمام cookie‌ها را در صورت تمايل در فهرست مربوط به Cocoon account شما قرار مي‌دهد. براساس ادعاي يكي از طراحان اين برنامه، Cocoon امكان هرگونه دزدي هويت شما هنگام استفاده از شبكه‌هاي WiFi را از بين مي‌برد. البته اين نرم افزار اين كار را با كمك رمزگذاري تمام اطلاعات مربوط به شما در مواقع جا به جايي انجام مي‌دهد.

     

    5. چشم بسته با terms of service موافقت نكنيد: آنچه دلالان اطلاعات در اينترنت به دست مي‌آورند بايد از طريق منبعي تامين شود. در خيلي موارد كاربران اينترنت با ميل خود اين اطلاعات را در اختيار اين كمپاني‌ها قرار مي‌دهند.

    يكي از روش‌هايي كه شما با خواست خودتان اطلاعات را در دسترس ديگران قرار مي‌دهيد، موافقت با terms of service موجود در سايت‌هاي مختلف است. با اين كار در حقيقت اطلاعات مربوط به شما به افراد ديگري فروخته مي‌شود. در عمل اگر شما زمان بگذاريد و پيش از توافق با terms of service آنها را بخوانيد، مسلما به هيچ عنوان با چنين درخواست‌هايي موافقت نخواهيد كرد.

    براي نمونه نرم‌افزاري در سايت Facebook طراحي شده كه داراي امكان sync كردن فهرست تلفن‌هاي موجود در گوشي تلفن همراه‌تان با اسامي دوستان شما در فضاي اينترنت است. چنانچه شما از اين قابليت استفاده كنيد، فهرست اسامي و شماره تلفن دوستان‌تان را در اختيار اينترنت قرار خواهيد داد كه اين كار به خودي خود مي‌تواند نتايج بسيار خطرناكي را به همراه داشته باشد.

     

    6. ايجاد هويت‌هاي متفاوت: اگر شما نمي‌توانيد تمام اطلاعات مربوط به خودتان را از روي اينترنت پاكسازي كنيد، بهتر است از راه حل ديگري استفاده كنيد. در اين روش شما چند هويت متفاوت از خودتان را در اينترنت ايجاد مي‌كنيد. بهتر است اين هويت‌ها تا حد امكان از يكديگر متفاوت باشد تا به هيچ عنوان كسي نتواند حقيقت اطلاعات مربوط به شما را تشخيص دهد.

    براي نمونه چند account مختلف در فيس‌بوك ايجاد كنيد يا به تمام سايت‌هايي كه فرم‌هاي مربوط به اطلاعات شخصي‌تان را پر كرده‌ايد سر بزنيد و برخي اطلاعات شخصي‌تان را تغيير دهيد.

     

    7. چيزي را پاك نكنيد، بلكه دوباره بنويسيد: هيچ وقت سعي نكنيد اطلاعات وارد شده‌تان را پاك  كنيد. بهتر است مواردي را از اطلاعات قبلي‌تان كم يا به آن اضافه كنيد. تمام اطلاعات مربوط به شما به صورت ديجيتال وارد اينترنت مي‌شود و توسط يكسري از برنامه‌هاي كدگذاري كه به طور دائم به دنبال اطلاعات جديد هستند، كنترل مي‌شود.

    اين برنامه‌ها به صورتي برنامه‌نويسي شده است كه تمام برنامه‌هاي پاك شده را ذخيره مي‌كند، ولي فايل‌هاي تدوين شده يا فايل‌هايي را كه اسامي مشابهي دارد روي فايل‌هاي پيشين ذخيره مي‌كند. شكل‌هاي قبلي فايل‌هاي تدوين شده براي مدت زمان چند ماه نگهداري مي‌شود، ولي در نهايت فايل‌هاي قبلي به طور كامل پاكسازي خواهد شد.

  2. تفاوت طراحی سایت با جوملا و وردپرس :جوملا و وردپرس هریک سیستم مدیریت محتوایی هستند که برای طراحی سایت به کار می روند و امروزه هر دو سیستم وردپرس و جوملا بسیار مورد استفاده هستند و به نوعی رقیب یکدیگر محسوب می شوند .
     آنچه مسلم است ، نمی توان در زمینه طراحی سایت فعال باشید ولی از ویژگی های این دو سیستم مدیریت محتوا بی اطلاع بمانید. چرا که طراحان سایت همه روزه ملزم به توضیح تفاوت های این دوسیستم و ارائه دلایل خود برای طراحی سایت توسط هریک از این دو سیستم هستند .
     در این مقاله نگاهی می اندازیم به تفاوت طراحی سایت با جوملا و وردپرس و برتری ها و نواقص هریک از این سیستم های مدیریت محتوا نسبت به دیگری .

    تفاوت طراحی سایت با جوملا و وردپرس

    اولین مساله مورد بررسی در زمینه تفاوت طراحی سایت با جوملا و وردپرس ، مساله پیشتیبانی از سایت های چند زبانه است .
     وردپرس از چند زبانگی سایت پشتیبانی نمی کند . در صورتی که اصرار داشته باشید یک سایت چند زبانه را توسط وردپرس طراحی نمایید ، باید کلیه اطلاعات را در پایگاه داده دیگری ذخیره نموده و برای نمایش آن ها نیز از قالب دیگری استفاده کنید .
    برای طراحی سایت چند زبانه توسط جوملا نیاز دارید که ماژول های خاصی روی جوملا نصب نمایید . یک ماژول مناسب  joomfish است که ساختار مناسبی برای استفاده دارد .

    دومین نکته  مورد بررسی در حوزه تفاوت طراحی سایت با جوملا و وردپرس قابلیت نصب افزونه های متفاوت است .
     سیستم مدیریت محتوای وردپرس قابلیت نصب انواع افزونه ها و پلاگین ها را دارد و با یک جستجوی ساده در گوگل ، به سادگی می توانید هزاران افزونه پرکاربرد برای سایت وردپرسیتان پیدا کنید .
     در مورد سیستم مدیریت محتوای جوملا نیز همین مساله صادق است . برای جوملا افزونه هایی با دسته بندی پلاگین ، ماژول و کامپوننت وجود دارد که با جستجو در گوگل می توان انواع آن ها را یافت .
    سومین مطلب مورد بحث در مورد تفاوت طراحی سایت با جوملا و ورد پرس ، مربوط به مدیریت سایت و رابط کاربری است.
    در سیستم وردپرس همه چیز به صورت مرتب و ساده چیده شده و به راحتی می توانید هر چیزی را پیدا کنید .
     در سیستم جوملا گاهی پیش می آید چیزی را گم کنید و برای پیدا کردنش باید کمی بگردید .

    مورد چهارمی که در تفاوت طراحی سایت با جوملا و وردپرس به آن توجه می شود بهینه سازی یا سئو سایت است که امروزه توجه بسیار ویژه ای به آن می شود .
    سیستم ورد پرس امکان بهینه سازی بسیار قوی برای سایت فراهم آورده است .
    همینطور سیستم جوملا نیز دارای تنظیمات مفید و مناسبی در زمینه بهینه سازی است که باید توسط طراح سایت تنظیم گردند .
    و آخرین مطلبی که در بررسی تفاوت طراحی سایت با جوملا و وردپرس اهمیت دارد علاقه اکثریت کاربران است .
    در این مورد ورد پرس با ظاهری زیبا مورد پسند بسیاری از طراحان سایت است .
     در مقابل جوملا گویی مخلوطی از دروپال و وردپرس است و در هنگام نصب مانند یک قالب حرفه ای عمل می کند .

    جمع بندی:

    طراحی سایت با وردپرس:

    نصب ساده

    واسط کاربری ساده

    انواع قالب ها برای آن موجود است

    نسخه ترجمه شده به فارسی دارد

    افزونه های مناسبی برای سئو دارد

     

    معایب:

    مشکلات امنیتی دارد

    پشتیبانی مناسبی ندارد

    گرافیک ورد پرس نیاز به دانش CSS و HTMLدارد

    گاهی بسیار کند می شود

     

    طراحی سایت با جوملا :

    مزایا :

    نصب ساده

    انواع قالب ها برای آن موجود است

    نسخه ترجمه شده به فارسی دارد

    دارای سیستم کش برای افزایش کارایی

    معایب:

    بسیاری از افزونه های مفید و پرکاربرد آن خریدنی هستند

    امنیت پایین

    استفاده از آن نیاز به مقداری آموزش دارد

    قابلیت های اندک برای سئو

     

    با وجود تمامی موارد گفته شده ،در پایان  تصمیم گیری با خود شما و سفارش دهنده سایت است که از کدام سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایتتان استفاده نمایید .

  3. social-netwrok-customer-service

    اگر حجم قابل توجهی از روال کسب و کار شما وابسطه به شبکه‌های اجتماعی‌تان باشد ممکن است دچار بحارنی در مدیریت آن شوید.

    به گزارش آلامتو و به نقل از بیزینس ترند؛ عدم موفقیت در برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی برای عدم موفقیت است. بحران شبکه‌های اجتماعی برای بسیاری از برند ها مسئله ای محتمل و قابل تکرار است. بسیاری از موضوعات با ترند شدن می توانند روی شبکه‌های اجتماعی برند شما غوغا به پا کنند و در صورت بی برنامگی شما برندتان را تخریب کنند. در این مواقع خیلی سریع کنترل اوضاع از دست شما خارج می شود و موج های پیاپی نظرات و انتقادات مشتریان روی شبکه‌های اجتماعی برند شما را در موقعیت آسیب پذیری قرار خواهد داد. مطمئن شوید برای سناریو های مختلف و مواقعی که همه چیز از دستتان در می رود برنامه ریزی مناسبی دارید. چند نمونه از مواردی که می توانید برای طراحی برنامه ی مواجهه با بحران در شبکه‌های اجتماعی خود مد نظر داشته باشید را در ادامه از نظر خواهید گذراند:

    پست های اتوماتیک را متوقف و همه ی پست های زمانبندی شده را روی حالت پیش نویس قرار دهید:

    مطمئن شوید زمانی که در بخش امور مشتریان خود درگیر یک بحران هستید، هیچ پست از قبل زمانبندی شده ای منتشر نمی شود. اگر در این برهه اقدام به انتشار پست های از قبل تنظیم شده روی شبکه‌های اجتماعی خود بکنید چند اتفاق ممکن است بیافتد: مثلاً ممکن است اینطور به نظر برسد که قصد دارید با ارسال محتوای بی ربط و پیاپی، مشکل اصلی را نادیده بگیرید. یا اینکه ممکن است شرکت خود را در معرض اختلافات بیشتر با مشتریان قرار دهید. برای نمونه، احتمال دارد سهواً محتوایی روی شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید که باعث دامن زدن به مشکل اولیه شود و اوضاع را از قبل نیز پیچیده تر کند.

    جایی که مشتریانتان در آن حضور دارند حضور داشته باشید

    روی تمام کانال هایی که مشتریانتان معمولاً روی آنها حضور دارند آگاهی خود از مشکل به وجود آمده را اعلام و به آن واکنش نشان دهید. همان جایی که مشتریانتان با شما تماس برقرار می کنند به آنها پاسخ دهید. اگر مشتری تان به شما توئیت می کند، انتظار دارد شما نیز با توئیت پاسخش را بدهید، نه ایمیل. متأسفانه برخی از برند ها منشن هایی که روی شبکه‌های اجتماعی از نامشان صورت می گیرد را دنبال نمی کنند و روی شبکه‌های اجتماعی که مشتریانشان روی آنها فعال هستند حضور مستقیم ندارند. اینگونه برند ها حتی به صورت غیر مستقیم نیز می توانند منشن شدن نام برند خود روی این شبکه ها را جستجو و دنبال کنند. برای مثال، ممکن است برند شما اکانتی روی اینستاگرام نداشته باشد. با این حال شما باید منشن های صورت گرفته از برند خود را روی آن جستجو و دنبال کنید.

    یک واکنش ساده بهتر از واکنش نشان ندادن است

    واکنش خود را ساده و خط ارتباطی تان با مشتریان خود را باز نگه دارید. به یاد داشته باشید که در مواقع بحران، اولین خواسته ی مشتریان و مخاطبان شما این است که آنها را به رسمیت بشناسید. در بسیاری از مواقع برند ها احساس می کنند وقتی پاسخی برای همه ی ادعاهای مطرح شده ندارند بهتر است اصلاً چیزی نگویند. اما پاسخ ندادن، یا پاک کردن نظرات منفی ممکن است به پیدایش مشکلات بزرگ تری بیانجامد. بنابراین، مسئله را به رسمیت بشناسید و به بهترین نحوی که در توان دارید به آن رسیدگی کنید.

    آمارها نشان می دهند:

    ۷۱ درصد از مشتریانی که از سوی برندی روی شبکه‌های اجتماعی پاسخی سریع و اثربخش دریافت می کنند، احتمالاً برند مورد نظر را به دیگران نیز پشنهاد می دهند. این در حالی است که این احتمال در میان کسانی که چنین پاسخی دریافت نمی کنند تنها ۱۹ درصد است.

    ۳۲ درصد از مشتریان شبکه‌های اجتماعی انتظار دارند ظرف ۳۰ دقیقه پاسخ خود را دریافت کنند؛ ۴۲ درصد نیز انتظار دریافت این پاسخ را ظرف ۶۰ دقیقه دارند.

    همه چیز را به صورت انسانی انجام دهید؛ از فرایند های اتوماتیک بهره نگیرید

    تیم پشتیبانی خود را با آموزش و ابزار های مورد نیاز تجهیز کنید و آنها را از شخصیت دادن به کارشان دلسرد نکنید. استفاده از ماکرو می تواند شروع خوبی باشد، اما اعتماد کردن به تیم پشتیبانی برای پاسخ دهی به موقع و دقیق می تواند سهم به سزایی در جنبه ی انسانی بخشیدن به برند شما ایفا کند. وقتی مشکلی پیش می آید مشتریان می خواهند بدانند که واقعاً یک نفر انسان از موضوع اطلاع دارد. سعی کنید واکنشتان چیزی بیشتر از پیام «ما از این موضوع اطلاع داریم. تیم پشتیبانی ما در حال برطرف کردن مشکل به وجود آمده است» باشد. برای آنکه به مشتری تان نشان دهید پیامش به دست شما رسیده، حرف هایش را برای خودش تکرار کنید و سپس پاسخ مربوطه را به او ارائه دهید. برای نمونه:

    – مشتری: ایمیل من کار نمی کند. مشکل را برطرف کنید.

    – برند: «ما هم مثل شما عمیقاً از اینکه ایمیلتان از کار افتاده ناراحتیم. تیم پشتیبانی ما همین حالا رسیدگی به مشکل به وجود آمده برای شما را پیگیری می کند».

    سفیران برند خود را به کار بگیرید

    سفیر برند به کسی گفته می شود که چه از روی علاقه ی شخصی و چه با منافع مالی، در فضاهای عمومی مثل شبکه‌های اجتماعی به کمک برند شما می آید و سعی می کند بر نظرات جمع اثرگذاری داشته باشد.

    سفیران شما می توانند بزرگ ترین متحدان شما در مواقع بحران باشند. آنها با اینکه خودشان هم با بحران مذکور مواجه اند، نسبت به مشتری معمولی از محصول شما درک بهتری دارند و آن را بهتر می فهمند. از این موضوع به نفع خود بهره بگیرید. آنها با اشتراک گذاری و ریتوئیت کردن پست های شما به انتشار پیامتان کمک خواهند کرد و به این ترتیب شرکت شما برای رسیدگی به مشکلات مشتریان خود وقت بیشتری خواهد داشت. تماس گرفتن با آنها از طریق یک کانال خصوصی یا یک گروه بسته، نه تنها به شناسایی سرمنشأ مشکل کمک می کند، بلکه در هنگام بحران دیدگاهی بی طرفانه در اختیار شما قرار خواهد داد.

    شما با آگاهی از این توصیه ها قادر خواهید بود بحران های خود روی شبکه‌های اجتماعی را بدون دشواری پشت سر بگذارید.